maartjeinguatemala.reismee.nl

Suchitoto

Over mijn reis naar El Salvador kan ik heel kort en krachtig zijn, het is hier bloedjeheet! Vanuit Antigua met 5 verschillende chickenbussen op naar El Tunco, een lange reis. En alle bussen met spaanse smartlappenmuziek, dat er niet veel prettiger op is geworden nu ik het kan verstaan. 8 uur lang oehoewhoe, verlaat me niet, want wanneer jij me verlaat verlaten ook mijn dromen me, of er is iemand die op je wacht, op je hoopt en van je houdt, en die iemand dat ben ik, yeahyeah, oehoewhoe. En zo ging het maar door, alleen onderbroken door een predikant die de bijbel kwam voorlezen. Wel ontzettend vriendelijke mensen die ElSalvadoranen (?) en het laatste stuk was prachtig. We reden langs de kust, en de zon stond al vrij laag en de hele zee schitterde in het licht van de zon. El Tunco is dé surfspot, alleen was de zee zo ontzettend woest dat ik het niet aandurfde om een surfles te nemen. Haha we hebben ons wel vermaakt met een bodybord, ook leuk.

Gister met een canadees en een mexicaanse naar Suchitoto gereisd, op zn middenamerikaans. We zouden om 12 uur vertrekken, dat werd uiteindelijk 2 uur. In San Salvador moesten we van bus wisselen en daar hebben we ongeveer een uurtje over gedaan. Daar heerlijk op een bankje gezeten. Hee, die bus moeten we hebben! Ach, eerst nog een cakeje eten. Hee, nog een nummer 9, hmm, ik wilde net een sigaret opsteken. Okee, volgende bus dan. Oh, dat wás de volgende bus. Oh, nouja goed, we wachten nog wel even, iemand nog een appel? Uiteindelijk toch aangekomen in Suchitoto in een hostalletje met een prachtig uitzicht! We hebben uitzicht over een enorm meer omgeven door de bergen. Dus vanavond met zonsondergang wordt hammocktime. Gisteravond uren op straat gezeten met een groep muzikanten en daarna naar een barretje waar jong en oud door elkaar stonden te swingen op reggaeton. Zometeen op naar watervallen hier in de buurt dus het is bijna een druk programma te noemen haha.

Liefs

Reacties

Reacties

Marieke

Ha die lieve Maartje,
Wat fijn om weer wat van je te horen, uit alweer een ander land. Wat klinkt dat allemaal goed, de zee, het meer en de bergen. En de mensen natuurlijk.
Wij hebben dit weekend de 50e verjaardag van jouw peetoom gevierd. Peter had een fantastisch huis gehuurd, waar we allemaal gefeest en geslapen hebben. Het was erg leuk, maar helaas moesten we vanavond allemaal weer naar huis. Dat heb jij toch beter bekeken, maandagochtend heeft voor jou vast een andere betekenis gekregen dit jaar.
We beginnen nu toch stiekem wel af te tellen, nog een kleine zeven weken, dan ben je er weer!
Heel veel liefs, en hartelijke groeten, xxxx, Marieke

Colette

Lieve Maartje, wow! El Salvador! Ik heb net opgezocht waar het land zich ook alweer bevindt. Dus je keek uit op de Stille (Indische) Oceaan...Je stelt ons weer helemaal gerust met je mooie relaxte verhalen. Ik verheug me al op je Spaanse smartlap die je voor ons gaat vertolken wanneer je weer terug bent. Hilde treedt aanstaande zaterdag op op het Wagenings muziekfestival, in het nederlands met zeer gevoelige nummers. Misschien maakt ze meer kans met de prachtige teksten die jij voor ons vertaald hebt.
Lieve Maartje, pas goed op jezelf, ik hou van jou en je site. Liefs, Colette

Oma Thea

Hoi, lieve Maartje

We zijn weer even met jou op reis geweest.
Hoewel, de wereld waar wij in leven ziet er toch echt anders uit!
Misschien dat we daarom zo genieten van jouw verhalen.
En over niet al te lange tijd kunnen we ze beluisteren!
Terwijl jij je vakantie aan het afronden bent zijn wij onze vakanties aan het plannen.
Wij gaan de meimaand in Frankrijk rondtrekken en hopen daar ook van te genieten.
Dus lieverd, dit wordt misschien wel onze laatste reactie op jouw berichten.
We hebben het geweldig gevonden dat je ons zo veelvuldig hebt laten meegenieten, ook van de foto's.
Maar we zien er naar uit om je weer eens vast te kunnen pakken.
Heb nog een heel fijne tijd !
Tot ziens,
Opa en oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!