maartjeinguatemala.reismee.nl

There`ll always be another nine

We zijn maar een raar stel met zijn drietjes, dat vonden ook alle ElSalvadoranen toen we met ons drietjes naast de bus stonden te dansen toen we moesten overstappen op een andere bus. Kelly is het type toerist dat je eens ff goed raar moet aankijken, omdat hij anders alleen in zijn zwembroek, zonnebril en zonnehoedje de kleine dorpjes van ElSalvador gaat verkennen, Estefania is een mooie mexicaanse, maar behoorlijk passief soms, waardoor ik met mijn mooie hollandse spaans het woord doe en ze me uitlachen omdat ik niet in de pickup paste. Maar het is echt hardstikke leuk.Doe je ogen dicht enstel je eenlange, geplaveide weg naar beneden voor, onderweg kom je langs een mangoboomwaar de mango`s voor het oprapen liggen enlangs een varken in het zonnetje, omgeven door6 biggetjes van een dag oud. Uiteindelijk kwamen we bij het beloofde zwembad,heerlijk water en uitzicht op hetmeer. Om de zoveel tijd vielen de mango`s met een luide plof uit de boom bijna het water in.Op de terugweg opgepikt door een pick up die ons de hele weg omhoog bracht terug naar het hostelletje. De dag erna doorgereisd naar Alegria, we hadden eenkamer in eenkunstenaarsattelier, en `s avonds hadden we het hele huis voor ons alleen. Heerlijk gekookt, een keertje geen papusa`s, gevulde tortillas die ze hier overal verkopen.Nadat we ook in Alegria het meer hebben gezien, een oude vulkaankrater, de bus gepakt en de lange,lange reis op naar Perquin, waar we vandaag het museum van de revolutie hebben bezocht.OokEl Salvador kent eenrecente burgeroorlog. (1975-1991) dus dat wasbehoorlijk indrukwekkend.Daarna al liftendop naar de waterval, iedereen heeft hier een pickup dus je kunt altijd wel achterin springen.Het was echt een prachtige rit,en de rivier is de grens met honduras, dus die zijn we natuurlijk even overgestoken, 5 minuutjes in Honduras.Op de terugweg duurde het iets langer voor er een pickup voorbij kwam, we hebben een kilometer of 6 gelopen, maar het was er prachtig dusdat was een mooie wandeling.Is het in Nederland al een beetje wandelweer?

Liefs

Reacties

Reacties

gis

en nu graag uitleg over the other nine?!

Sanne

Jaloers!! Hier is het regenseizoen al tot uitbarsting gekomen, en dat terwijl dat 'officieel' pas haf mei begint. Geniet ervan en ooit wil ik graag tips over de plekken die je echt gezien moet hebben!

Lot

Nee Maartje nu is het niet grappig meer, of je moet mij even zo'n lekker sappige mango opsturen!
Hier vandaag ook een lekkere dag, maar dat ziet er toch anders uit zonder palmbomen en strandjes...
Op naar mijn werk, papusa`s serveren.
Veel liefs en kusjes van Lot

Maartje

The number nine, onze bus die we de eerste keer moesten nemen in San Salvador. Toen er wel 5,6 bussen gepasseerd waren voordat we er eindelijk eens eentje instapten. Het is onze reisuitspraak nu, wanneer we de bus missen bijvoorbeeld en vandaag zijn we heel Honduras en Nicaragua doorgelift tot Leon. Opzoek naar een lift, onze `number nine`. Wat uiteindelijk bestond uit drie grote vrachtwagens in Honduras en een Guatemalteekse pastoor die ons vanaf de grens tot Leon bracht.
Ik hoop dat mijn reismaatjes bijna klaar zijn, het is hier half 10 `s avonds en we hebben nog niet avondgegeten dus ik sterf van de honger. Nog maar 6 weekjes.. kusjes

colette

Lieve Maartje,

Lekker! Foto's kijken en lezen over El Salvador. Het land associeer ik met geweld, maar daar is nu het vulkaan boarden voor in de plaats gekomen. Heel raar hoor, die oranje poppetjes op de vulkaan. Je zult er maar wonen en jullie voorbij zien komen. Denk je wel een beetje aan ons nederlandse imago?
Ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat. Sterkte met je reis. Heel veel liefs, Colette
Enne...gefeliciteerd met Doortje!

Marte Wiersma

Lieve Maartje,
Marte mist jou heel erg!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!