maartjeinguatemala.reismee.nl

Reiskriebels..

Lieve allemaal,

Verrassing, de reiskriebels zijn nog niet uitgedoofd en ik ben nu dan ook in Costa Rica, opweg naar Panama, om dan toch alle landen in midden amerika bezocht te hebben. Met mijn reismaatjes Estefania en Kelly hebben we de lange reis naar Leon in Nicaragua al liftend afgelegd wat echt ontzettend goed ging. In drie grote vrachtwagens Honduras gekruist, en vervolgens bij de pastoor in de auto op naar Leon, in Leon hebben we de Cerro Negro beklommen om er vervolgens in volle vaart af te vulcanoboarden, in Granada heb ik afscheid genomen van hen om een paar daagjes de prachtige koloniale stad te verkennen.

Daarna door naar Isla de Ometepe, een eiland bestaande uit twee vulkanen, prachtig maar zo ontzettend heet, dat is ook een van de redenen dat ik niet langer in Nicaragua wilde blijven en samen met een Zweed de 10 urige nacht ferry heb genomen naar de Costa Ricaanse grens. 10 uur klinkt lang, maar gelukkig had hij een hangmat bij zich dus we hebben die nacht in de hangmat onder een prachtige sterrenhemel geslapen, haha net de titanic, alleen zijn wij gelukkig blijven drijven. Het laatste stukje met een kleinere boot was echt door de jungle met de apen in de bomen en de krokodillen gelukkig ver uit de buurt. Costa Rica is duidelijk rijker dan de rest van midden amerika wat je dan ook meteen aan de prijzen ziet, gister hebben we een jungle hike gedaan naar een uitzichtpunt voor (jaja alweer) een vulkaan om de rode lava naar beneden te zien stromen. Alleen is ook hier het regenseizoen begonnen dus we hebben toch een stortbui op onze kop gekregen, de weg terug in het donker was echt glibber, glibber naar beneden, maar dat was wel een adventuur te noemen. Opwarmen in de warmwaterbronnen, verwarmt door de vulkaan, heerlijk. Vandaag ben ik alleen verdergereisd naar Monte Verde, waar twee mensen die ik ken van Guatemala zijn dus dat is echt heel leuk. Morgen de jungle in, Costa Rica is zo prachtig groen, echt een wereld van verschil met Nicaragua, dus voorlopig verveel ik me hier nog niet.

Liefs

Reacties

Reacties

Marieke

Ha die allerliefste Maartje,
Jij mag jezelf bij terugkomst wel een echte Midden-Amerika deskundige noemen;-) En als er nog eens een item over vulkanen is bij Nova of Pauw en Witteman kunnen ze jou ook wel vragen.
Costa Rica klinkt echt als een paradijs, als groen tenminste je levelingskleur is. Colette en Hugo zullen wel blij zijn dat ze daar nu met jou over kunnen praten. Ik zag je berichtje binnenkomen en ik heb de hoop dat er ook nog wat foto's achteraankomen, want op je website is bij de foto's een ronddraaiend dingetje te zien (alsof er werk in uitvoering is).
We hadden hier fantastisch weer dit weekend, maar nu regent het toch weer. Gauw even mijn gala-jurk binnenhalen (ja, je kent je moeder niet meer terug) die ik dit weekend nodig had voor ons optreden in de Hoge Fronten. Het optreden was erg leuk en goed gegaan en we boften erg met het weer.
Wij zijn begonnen de dagen af te tellen, woensdag is het de 28e en dan nog een maand. Jippie...
Heel veel liefs en dikke zoen van je moeder.

Hilde

Hoi Maartje,

Bedankt voor het kaartje dat we hebben ontvangen! Ik was net mijn huiswerk op de computer aan het maken (moeilijk voor de kinderen die geen computer hebben), toen ik mama opeens vanuit de woonkamer hoorde roepen dat we een hele spannende brief hadden gekregen. Ik ging naar de woonkamer en mama had een oranje envelop in haar hand. Ze zei dat het helemaal geen nederlandse envelop was toen ze opeens zag dat de postzegels uit Guatemala kwamen! Mama vond het echt heel leuk dat wij een kaartje gekregen hadden, en waarschijnlijk gaat ze hierna ook een berichtje schrijven. Wat leuk dat je in Costa Rica bent. Ik ben daar ook geweest alleen weet ik daar niet zo veel meer van (helemaal niets), want ik was toen net zo oud als Lorin toen ze naar Australië en Indonesië ging. Ik heb wel zin om weer eens een keertje terug te gaan naar Costa Rica en vooral nu ik jou verhaal lees! Ik hoop dat je nog veel avonturas beleeft in die ene maand. Oké dan ga ik nu maar weer eens verder met mijn huiswerk. Doei!

Groetjes Hilde

Colette

He lieve Maartje,
Costa Rica en Panama, dat geeft een comfortabel gevoel. Alsof het daar toch gemakkelijker is om te reizen. Gaaf dat het reizen jou zo goed afgaat! Je kunt er werkelijk je beroep van maken. Ik zal dan nu echt eens geld overmaken naar jouw rekening want dat krijg je nog steeds te goed! Dus plan nog maar een leuk uitstapje want we gunnen het je nog steeds van harte! Heel veel liefs, Colette

jan

ik heb al een tand eruit. en een andere tand los

Louis stuurman!!

lieve Maartje ik heb morgen mijn leeskring. gelukkig heb ik hem al af! ik moet nu stopen wand ik moet naar zwemles. :doei:

Ino, Inge en Lorin

Hoi Maartje,

Ik schaam me diep dat er een kaartje van jou voor nodig is om weer een bericht op deze site achter te laten. Heel even hoopte ik nog dat het in Wageningen net zo is gegaan, maar even terug bladeren in je verhalen en dan blijkt dat Colette een trouwe schrijfster is.

In ieder geval bedankt voor je kaart en je mooie verhalen. Daarbij verbleekt onze reis volledig. Desalniettemin kijken wij nog steeds met genoegen terug op ons avontuur. Dat ga jij ongetwijfeld ook de komende jaren zo niet de rest van je leven doen. Echt een uniek avontuur.

Hier (aan de kust) is het al dagen mooi weer en in tegenstelling tot je moeders berichtgeving regent het hier niet. De lente is mooi droog maar voor ons nog steeds aan de frisse kant. Ik heb sinds onze terugkomst behoefte aan korte-broeken-met-slippers weer. Het gaat zeker komen, maar het duurt me net iets te lang.

Met Lorin gaat het prima, ze begint steeds meer begrijpbaar te praten en is bijna altijd vrolijk.
We zijn gisteren naar een kampeer beurs geweest. Er was veel georganiseerd voor kinderen, dus van de beurs zelf hebben we weinig gezien maar voor Lorin was het de hemel op aarde. Woensdag gaan we naar de achterhoek, een dagje naar opa en oma die daar op een camping zitten. Even goed bijpraten voordat zij naar Frankrijk op vakantie gaan. Dat is er nog niet van gekomen sinds wij thuis zijn.

Via jouw site kom ik ook het eea uit Maastricht te weten. Ik heb mijn zus nooit in een gala jurk gezien. Ik wist niet eens dat ze er een had.

Ik zal proberen je laatste maand wat beter te volgen via deze site. Geniet ervan en tot heeeeel spoedig.

Grtzzz,

Ino

Maartje

Haha erg he, ik heb er echt lang overnagedaht hoe ik in godsnaam avontuur moest schrijven. Ik kon er maar niet op komen, adventure, avontura, maar vanacht schoot het me opeens te binnen. De fouten zijn echt te wijten aan het engels en spaans. xx

Jason

Sooow wat een verhalen weer allemaal.. Hoe gaat "vulcano boarden" wel niet in zn werk? Met waterski's de lava over? :P
Ik dacht dat je al terug zou zijn rond deze tijd! Denk je nog kunt overleven in het dodelijke Nederlandse klimaat?

xxx

Louis

halo Maartje jan is overmorgen jarig. en we hebe nog geen cadeautje!(fijne verjaardag) en trouwens jan doet heel irritant en hij blijf irritant!!! en mijn leeskring ging heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes louis C:

jan

hoi lieve Maartje. Ik heb al grote mensentanden achter men losse tandje en ook één in mijn gaatje. Groetjes Jan.

gisela

haha en dan doen we het meteen ook maar allemaal. cool hoor!
enjoy! ik zal je een telepatisch stukje kaas opsturen over 3 dagen:)
liefs!

Marjorie

Hoi!

Wat verevelend zeg! Maar wat fijn dat je zo goed terecht kwam en dat je zo snel een vervangend paspoort kreeg. Als ik je verhalen zo lees kom je steeds mensen tegen die je al van een eerdere etappe van je reis kent. Grappig is dat!
Bedankt voor je felicitatie! Het blijft een rare dag, maar dit keer geen zwarte auto die de boel in gevaar brengt. Dit keer een andere spelbreker, maar van een heel ander kaliber: regen. Sneu hoor, die kinderen achter hun kletsnatte spulletjes, die er ook niet meer uit zien door de nattigheid. Voor het eerst had Floris nergens het idee dat hij iets wilde kopen...
Deze week kregen we ook je kaart. Floris was er helemaal van onder de indruk dat die er wel 26 dagen over had gedaan. Hij begon er elke dag weer over. Mooie kleurige kaart is het, hij hangt nu op het prikbord op de open haard!!
Gelukkig heb je je usb met foto's nog! Wij zijn erg benieuwd!!!!!
Ino heeft trouwens helemaal gelijk. Leuk om hier ook het een en ander over je familie te lezen, te zien dat Louis zn B diploma heeft gehaald en Jan ook losse tanden heeft. We hebben Tom opgegeven voor atletiek, maar dat blijkt hier superpopulair te zijn (ik weet eerlijk gezegd niet waarom) en dus staat hij op de wachtlijst en wordt hij vanaf oktober 2011 (!) geplaatst. Nou ja, hij zit net op zwemles, dus daar kan hij dus nog mooi mee verder de komende tijd ;-). Morgen gaan we een weekje weg. Je neefjes hebben 2 weken vakantie, de bofferds!
Maartje, geniet nog lekker van de laatste weken, lekker licht bepakt ;-), en wat al weg is kan in ieder geval niet nog eens weg raken... !
Liefs vanuit Hilversum!
Pieter, Floris, Tom en Marjorie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!