maartjeinguatemala.reismee.nl

Eerste berichtje uit Guatemala!

Lieve allemaal,

Nu is het echt, want na een lange en vermoeiende reis zijn we dan nu echt in Guatemala!

Laughing
De reis is super gegaan, na in Panama overgestapt te zijn en een tussenstop in Managua te hebben gemaakt veilig geland in Guatemala Ciudad. Prachtig uitzicht vanuit het vliegtuig, heel mooi om alle lampjes van de stad onder je te zien. Op het vliegveld stond al iemand klaar om ons op te halen en al snel waren we dan ook in Antigua! We hebben echt een geweldig gastgezin, hele lieve mensen met drie kinderen, en (je raadt het nooit) 4 andere Nederlanders.. Vanmorgen was ik al om 6 uur wakker, de kinderen waren natuurlijk al allemaal op en lekker aan het spelen en rennen. Ik heb wel echt zin om Spaans te leren, ik versta meer dan verwacht, maar verder dan een oppervlakkig gesprek en veel gracias kom ik toch echt niet. Maar gister zat ik in het vliegtuighet laatste stukje naast een Guatemalteek die heel goed engels sprak dus dat was wel leuk om alvast wat over Guatemala te horen.

Net hebben Gisela en ik lekker een beetje door Antigua geslenterd, in het zonnetje in het park gezeten en moccacino gedronken dus we voelen ons al helemaal thuis, het is zo mooi om vanuit elke straathoek hier de bergen en de vulkaan te zien liggen en te genieten van de mooi geklede mensen en de kleurrijke huizen hier!

Er volgt snel meer, maar ik moet zeggen dat ik een beetje sprakeloos ben van alle nieuwe indrukken en mensen, en van jullie lieve berichtjes op de site. Lot, Marte, Yza en Atina, ik vond het echt super dat jullie zo vroeg opgestaan zijn om me nog even uit te zwaaien en natuurlijk dankjewel voor iedereen die er op het vliegveld bij was! Echt heel erg lief! Heel veel liefs

Maartje

Reacties

Reacties

Marieke

Allerliefste Maartje,
Wat fijn om zo snel iets van je te horen. Ik stel me voor hoe je daar nu lekker in de zon zit. En ik benijd je, want hier is het ijskoud. Het was een mooi afscheid. En nu kijken we nieuwsgierig en vol vertrouwen uit naar je verhalen en belevenissen in dat mooie land. Veel liefs van ons allemaal.

Yza

Dag lieve schat,
Wat fijn dat je het nu al zo naar je zin hebt. Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers op je, want zoals je moeder al zei; het is hier echt koud.
Ik besef eigenlijk nogsteeds niet helemaal dat je aan de andere kant van de wereld zit. Dat komt wss pas als ik je een tijd niet meer heb gezien :( Maar zoals Sanne al zei, je moet maar niet te veel aan ons denken en er gewoon een super tijd van maken daar. (Al zal dat niet zo moeilijk zijn als ik deze begin verhalen al lees.) Ik ga zo eten, mijn moeder heeft overheerlijke stampot gemaakt, om nog maar eens extra te benadrukken hoe koud het hier is. Geniet jij maar lekker van het verse fruit en de pina colada's daar! :p Dikke kus en veel liefs.

opa en oma

Dag lieverd,

Wat fijn dat je zo gauw iets van je laat horen!
Wij hebben gisteren op het platvorm het vliegtuig zien vertrekken. Jammer genoeg zijn jullie buiten ons blikveld opgestegen. Met een rode ballon in de lucht hoopten we dat je ons zou zien zwaaien.
Een fijn gastgezin, prachtig weer en een prachtig land...
wij denken dat jullie geluksvogels zijn!
Een dikke zoen van ons en tot gauw.

Opa en oma.

Marte Wiersma

Hee lief kind!
Wat een mooi bericht zeg, goed om te horen dat het daar tof is! Hoe zijn die andere Nederlanders dan, leuke jongens;) Haha, altijd leuk om te weten.
Ik zit nu alleen op de hotelkamer in New York, how come? Dat moet je maar in de gigalange mail lezen die ik jullie allemaal heb gestuurd. Nou lief, take care en zet hem op met je Spaans en ik hoor snel weer wat van je:)
Liefs xoxo

Peter

Hey Maartje
fijn dat je goed in Guatemala bent aangekomen. Ik heb net met je moeder aan de telefoon gekletst over je vertrek. Ik zal je reisverhalen met veel interesse volgen. Succes met je Spaanse les.
Liefs van Peter, Elianne en Henriette

Alijt

Hey,
ik heb Atina nog gesproken! en ik vind het heel goed van haar dat ze om zeven uur is opgestaan!!
maar ik wens je veek succes met je spaanse les!
je moet me maar wat leren als je weer terug bent!
ik vind het ook wel gek als wij rond lopen lich jij in je bed....
Maar XXXXXie van Mij

Hilde

Hoi Maartje,

Louis had eerder op de dag al een berichtje geschreven dat hij zou gaan afzwemmen voor B. Nou ik kom net terug van het zwembad en hij heeft het gehaald hoor! Maar niet zomaar. Hij zwom wel het mooist van alle kinderen!!! Ook heel erg snel. Al was hij er zelf wel zeker van dat hij het ging halen. Ik eigenlijk ook wel hoor! Ik ben heel erg trots op mijn broertje!!!
Dat moet ook wel als hij het zo goed gedaan heeft. Hij gaat nu C proberen te halen, ehum, HALEN!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!