maartjeinguatemala.reismee.nl

La mariposa muerta

Ha lieve allemaal,

Haha niet zo´n mooie titel voor alle mooie dingen die ik hier meemaak maar we kwamen er net toevallig een tegen (een dooie vlinder dus

Tongue out
).

Gister werden Gisela en ik door Guillermo en een vriend opgehaald om naar Guate te gaan. Twee hele aardige studenten diergeneeskunde, met de auto dwars door Guatemalastad is al een hele belevenis, je kijkt echt je ogen uit. Die vriend reed, (volgens mij heet hij ook Guille of iets in die trant haha) en op een gegeven moment waren we een beetje aan het kletsen en toen reden we bijna tegen een vrachtwagen, maar verder was het een ´voor Guatemalteekse begrippen´ heel rustig ritje. Onderweg hebben we Clarisaopgehaald, ook een Guatemalteekse die haar eerste werkdag had op de manege waar we heengingen. Echt een prachtige locatie, een enorme bak omgeven door palmbomen en uitzicht op de bergen, supermooi, maar het rijden was zoals ze het overal doen, niks dus.Op zo´n momenten mis ik het lekker door het bos crossen zonder zadel en alleen een simpel hoofdsteltoch wel heel erg!

Een prachtige zonsondergang gezien daar, uitzicht op een dorp aan de andere kant van de berg waar steeds meer lampjes gingen branden naarmate het donkerder werd en superveel krekels die een hels kabaal maakten. Guille vroeg of we zin hadden om nog even naar het huis van Clarisa te gaan. Op de heenweg had ik wel gezien dat het een enorm huis was met een hek met prikkeldraad eromheen maar het was echt niet normaal!

Een prachtig huis, met uitzicht op Guatemala stad, het was al donker dus je zag alle lampjes onder je, echt heel erg mooi!Ik hou echt van de bergen en de vulkanen hier. Haha dus ik kom zeker terug naar Nederland, maar ik denk dat het niet lang gaat duren voor ik weer vertrek naar andere mooie plekken op de wereld! Tegelijkertijd zijn in dit land zoveel tegenstellingen, gister reden we dan met zo´n mooie auto dwars door de stad, je komt eerst langs hele arme wijken en bovenaan de bergen zijn dan de huizen van de rijke mensen. Ook Clarisa´s ouders zijn echt upper class, er liep een chiwawa rond, met een complete garderobe, haha we hebben wel echt gelachen, dat arme hondje had een bikini, een avondjurk met bijpassende schoenen en een outfit voor de kerst. Ik heb me helemaal kapot gelachen, we hebben daar gegeten en genoten van het uitzicht, het was echt heel erg gezellig (en ze spraken engels, haha heel erg slecht voor mijn spaans, maar ik was echt kapot dus het was heerlijk om engels te kunnen spreken).

Vanavond gaan we met andere nederlanders eerst dé brownies van Antiguaeten en daarna op stap. Ik ben wel benieuwd naar het nachtleven hier. Alles sluit om 1 uur, echt extreem haha, maar er is een wet die het schenken van alcohol na 1 uur verbied en dan gaat iedereen maar naar huis.. Guille en Guille komen vanavond ook naar Antigua, dus dan zijn we toch wel met een groepje, heel leuk! Nu ga ik nog even lekker een uurtje siesta houden voor het avondetenanders val ik vanavond om,haha die taalschool is echt slopend!

Hoe is het in Nederland? Ikvind jullie berichtjes echt super om te lezendus laat ajb een berichtje achter, me gusta mucho

Adíos,Maartje

Reacties

Reacties

Yza

Dag chica! Leuk dat je op stap gaat, ben gister ook soort van op stap geweest ( in d'n hiemel nota bene :p ) en was nogal dualistisch geworden :p Ga je nog een keertje rijden? Kun je niet een buitenrit maken daar? Ik ga de andere mailtjes maar eens lezen, ciao love!

Yza

En wanneer komen de foto's?! :o

Alijt

Hey maartje,
sorry maar ik kan geens spaans XD
maar dat maakt niet uit hoor ik weet de betekenis als nog...
wanneer komen de foto's :o
was het rijden wel leuk?
hoe heten het paard waar je op reed?
o ja en ik heb vandaag op Erla gereden.
Okke vroeg of ik mee wou!
Maar Esja blijft liever!!!!
ik had vanmorgen koude handen man niet normaal.
ik ben vanmorgen ook dor een hele grote plas gereden.
maar nog veel plezier_op School : )

Liefs Alijt

Alijt

Sexie foto!
(op je Pro)
X al

Marte Wiersma

Ola Chicka:)
Haha hoe was het op stap gaan?? Ik ben jaloers, ik heb ook zin om op stap te gaan! Ik ga zometeen naar een voetbal wedstrijd ofzo, great fun! haha Maarja ach! I'm looking forward to your next message! Haha trouwens mijn engels is ook echt waardeloos merk ik hier en het wordt ook niet heel veel beter aangezien ik met m'n pa gewoon nederlands praat de hele dag:p Nouja...dikke kus!

Sharyn

Heee Maartje!
Echt leuk om je verhalen allemaal zo te lezen en dat je het naar je zin hebt :)! Hier gaat alles ook goed, beetje slecht weer helaas:(! Ik heb nu trouwens ook een kamer op Uilenstede! (haha dat wilde ik je eventjes vertellen (A)) ik ga je binnenkort ook eens even een mailtje sturen over nog wat andere dingen! Nou super veel plezier daar! Kusss

Atina

Heey lief!

OOH vandaag dacht ik (heel dom ja) dat ik je zag lopen, en ik was al half aant zwaaien toen ik pas besefte dat je helemaal aan de andere kant van de wereld zit! Echt leuk om je verhaaltjes te lezen, (btw @arme vlinder, RIP!) En ik kan niet wachten tot de eerste foto's komen. Jammer dat t paardrijden nix was maar genoeg andere mooie ervaringen tog?! En hoe is het uitgaansleven daar? Nou van deze kant is er niet echt iets te vertellen behalve een klaagzang over t slechte weer dan :( Je bent op t goede moment weggegaan! Nou meis, ik veeeeeeeel plezier nog..
Te extrano!! KUSS

Atina

* -ik! Oeps.. JIJ veel plezier dus :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!