maartjeinguatemala.reismee.nl

Hippies, pepers en vino blanco

Lieve allemaal, ik heb maar een paar dagen niks geschreven maar er is weer lekker veel te vertellen vanuit het warme zuiden, ik zal proberen het kort houden haha.

De hippies, ik was opzoek naar een gitaar maar kon geen winkel vinden. In het park zat een hele groep hippies te spelen, dus ik daarnaartoe om te vragen waar ik een gitaar kon kopen. Het waren rondtrekkende, langharige, wietrokende, knettergekke maar supergrappigemuzikanten, echt superaardig en ik heb ook nog even gitaar gespeeld in het zonnetje. Daarna naar huis, avondeten, het was eensoort groentensoep, echt een hele bak vol met groenten en water, en in mijne zat een groen iets, dus ik zeg tegen Gisela, dit is een peper toch, zegt ze: nee hoor, dat is een puntpaprika, die verkopen ze bij de appiehappie ook, dus ik ruik eraan.. rook niks, en ik bijt erin.. jesus niet normaal heet! Haha we hebben allebei nog een uur met een rode kop rondgelopen, en ik heb perongelijk een slak gegeten, want die zat dus ook in mijn soep, en ik met mijn slimme kop dacht dat het een champignon was.. maar verder is het eten allemaal best lekker, ze moeten alleen leren broodbakken want het is allemaal van dat vieze zachte witte smaakloze brood.

Woensdag gingen we met de taalschool vrijwilligerswerk doen, op onze school zitten allemaal amerikanen, en met die hele groep gingen we dus naar een schooltje in de buurt om de kindjes daar te helpen met hun huiswerk. Ik ben er nog niet helemaal uit of we nou iets nuttigs hebben gedaan of dat het meer vermaak was voor ons.. het was een beetje raar, ik moest een uur lang met een meisje van 6 plus en min sommetjes maken totdat we er allebei geen zin meer in hadden. Maar daarna buitengespeelt met ze en dat vonden ze wel heel leuk dus dat was dan wel weerfijn om te zien. De mensen hier hebben wel echt geen besef van vervuiling, overal ligt gedumpt afval en de rivieren zijn echt niet normaal vies. Ook met de hygiene nemen ze het niet zo nauw hier, op die school waren al verschillende kindjes met gewoon echt zwarte rottende tanden en toen we buiten aan het spelen waren kwam er een vrouw met 3 vieze koeien en heel veel vliegen er even tussendoor wandelen.

Donderdagavond zijn we met de twee studenten die ook in ons huis wonen en de jongste zoon met de auto de bergen ingereden om te genieten van het uitzicht, Xela ligt in een dal omgeven door bergen en vulkanen dus dat is echt heel mooi, het onweerde ook nog dus het was echt een supermooi uitzicht. En in de auto zitten met Guatemalteekse salsa muziek heel hard aan is ook al een hele belevenis. Onderweg nog even lekker een flesje witte wijn gehaald. Drinking and driving is hier echt heel normaal, echt superdom. Dusal een paar keer een flinke discussie over gehad hier haha.

Vrijdag met de taalschool naar de aguas calientes, superrelax gezwommen daar. Het water wordt verwarmd door de vulkaan en is echt gewoon heet. Aan een kant heb je het bos en de rotsen waarlangs het water naar beneden stroomt en aan de andere kantis het gewoon net een zwembad. Het is helemaal mistig door alle stoom die van het water afkomt dus dat is wel heel maf. ´s Avonds lekker uit, en vanavond denk ik dan maar vroeg naar bed, want ik ben echt kapot. Door de hoogte hier ben ik echt snel moe.

In Nederland gaat alles goed begrijp ik, leuk om jullie berichtjes en mailtjes te lezen! Heel veel liefs

Reacties

Reacties

Marte Wiersma

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat, anyways ik lees de ''extended version'' van dit verhaal nog wel;) u know what i mean bitsj:) xxx

Lotte

Jeetje, moe van de hoogte, dat heb ik ook altijd ;) Ik ben blij om te horen dat je het zo leuk hebt daar! take care, kus!

Alijt

Nou je hebt al weer een reeks avonturen achter de rus zo te zien.
weet je het klinkt gak maar ik heb zin in SNEEUW....l
Liefs Alijt

Opa en oma,

Dag lieverd,

We hebben een heerlijke zondagmiddag.
We hebben al je verhalen, je belevenissen gelezen en je foto's bekeken.
En we genieten ervan.
Wat is dit toch een heerlijk medium, dat je ons zo uitgebreid kan laten meeleven met al wat je meemaakt.
En tot nog toe kunnen we met een gerust hart aan je denken, want je lijkt overal van te genieten.
Wij gaan vanmiddag naar een open dag van een super weelderige moskee, die gisteren geopend is in Roermond.
Die kans grijpen we aan want zo vaak zien we die Allah huizen niet.
We hebben een heel mooie nazomer, fijn wandelweer, dat doen we dan ook regelmatig.
Dus je begrijpt, we maken het goed!
We hopen je al die maanden te blijven volgen .
Geniet van elke dag en maak het goed.
Een dikke zoen van ons beiden,
Oma.

Colette

Gelukkig kun jij om alle avonturen lachen, ik ben bang dat ik een bezorgde oude tante word. Heerlijk dat jij zo veel meemaakt en goed spaans leert. Ik ben echt supertrots op je! Doe rustig aan, maar blijf schrijven. Echt geweldig om iets van jou te lezen. En nu ik de foto's heb gezien geloof ik pas echt dat je er bent. Je maakt de reislust in ons ook weer los. Veel liefs!

je moeder!

wahaha, old-school hippies huh. those cats are awesome.

en omg :P hoe krijg je het voor elkander om per ongeluk een alsk te eten (bah, btw) kan me niet schelen hoeveel t op n champignon lijkt :P

mah have fun,
ndls

Sammy

Maartje!

Ik ga een poging wagen alle verslagen in te halen en te lezen, onderaan beginnen xD. En even alle foto's checken. Ik ben super jaloers op je! Mensen beweren wel te gaan reizen na school, maar er zijn er maar weinig die het ook daadwerkelijk doen.
Ik ga verder lezen.

Kus van Sammy en nog heel veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!