maartjeinguatemala.reismee.nl

La cucaracha

Er was eens, in een warm, tropisch land hier ver vandaan, een heel klein badkamertje, met een heel, heel koude douche. Dit badkamertje werd gebruikt door twee vreemde prinsesjes, die in dit verre land, waar de mensen anderhalve meter lang zijn, gezien werden als reuzen. Elke ochtend was het weer feest wanneer hun mooie, blonde haartjes gewassen werden onder die koude douche.

Op een mooie zondagavond toen de prinsesjes besloten om vroeg te gaan slapen, ontstond er plotseling paniek! Met grote, bange ogen staarden ze omhoog, waar boven de deur een reuzencucaracha zat. Met zijn lange voelsprieten zocht deze naar een uitweg om te ontsnappen aan de helaas niet letterlijk dodelijke blik van de twee meisjes.

Na kort overleg pakte het ene prinsesje een bezem om het monster naar beneden te slaan, terwijl de ander klaarstond met een plastic bakje om er snel overheen te schuiven. Helaas voelde de cucaracha de bui al hangen.. en met zijn lange poten sloeg hij vliegensvlug op de vlucht.

Hoewel de prinsesjes natuurlijk eerst lekker hard gilden lieten ze zich door deze ontsnappingspoging niet uit het veld slaan. Deze cucaracha kroop namelijk de douche in waar geen ontsnapping meer mogelijk was. Het eerste idee was om de douche aan te zetten, zodat dit monster zou verdrinken. Maar aangezien er hier in de avonden geen water uit de kraan komt, viel dit plan al snel af.

De prinsesjes besloten dat het te laat was om na te denken over een morele dood voor een cucaracha, dus schoven ze een bakje over de cucaracha heen en besloten af te wachten. Elke keer wanner de prinsesjes nu onder die koude douche staan, denken ze aan de cucaracha, die daar nog steeds onder een plastic bakje zit..

El final

ps: cucaracha = kakkerlak

Kirsty

Hahaha, geweldig xD
Een kakkerlak!! Leuk ook zo'n plastic bakje.. Hopelijk heb je het ondanks je ziek zijn en curcaracha wel leuk!!
Er word op de club vaak gezegt, wat gek hea, Maartje zover weg!!
Wel leuk al je verhalen!!
Groetjes,
Kirsty!!

Marieke

Wat een ontzettend dappere prinsesjes!! Maar de prinsen op de prachtige witte paarden hebben het in dit sprookje wel erg laten afweten. Gelukkig zijn de prinsesjes sterk en geemancipeerd en hebben ze het zelf opgelost, althans bijna. Papiertje eronder schuiven, cucaracha buiten gooien zou ik zeggen. Zoals die wesp op het Vrijthof van de zomer. Dat ging ook hartstikke goed, toch?? Of waag er een kus aan. Wie weet waar die cucaracha in verandert.
Lieve prinsesjes, veel groeten uit Maastricht, en slaap lekker in jullie hemelbedjes (met muskietennet? of is dat niet nodig?) Liefs, Marieke

colette

O,o, lieve prinsesjes. Hopelijk zijn jullie daadkrachtig genoeg geweest om het monster te bevrijden. Maar als jullie je druk maken om kakkerlakken zal het jullie verder wel goed gaan. Hugo zit naast mij met een biertje en vertelt levendig over zijn ervaringen in Costa Rica. Hij heeft over het algemeen weinig geheugen, maar ontmoetingen met kakkerlakken kan hij beschrijven of het net gebeurd is! Het hakt er dus wel in, die cucaracha.
Ik wens je weer heel veel succes in jullie wondere wereld. Hier is geen gezoem of getippel te horen...heel saai eigenlijk. Veel liefs, Colette

Alijt

Hey,
hoe groot was hij??
Acht dat doet er niet toe..
Heb je nog een steem na al dat geschreeuw om een kakkerlak XD
ik ben vandaag met het donderdag uur mee gepuft.
ik kon aan het einden echt geen stap meer zetten dua moch ik van Ester op Esja!!

X Al

Marte Wiersma

Naa aper! Maar wel super hilarisch:) take care en mail weer eens iets;) kussss

Ha die lieve Maartje,
Vanavond weer eens even lekker voor de televisie gehangen na een week hard werken. En weet je wat ik zag? Het Bonnefantencollege (in Flikken Maastricht). Dat lijkt toch wel al lang geleden dat jij daar nog op zat. Voor jou ook??? Het was wel heel grappig om te zien, mooi gebouw!
En wat is verder nieuws in Maastricht? Mathijs ligt met griep in bed. En Lenne heeft vanmiddag goed gelopen in de cross op het Porta. We missen je. Als we niet al te ziek worden gaan we zondag naar de verjaardag van Floris. Hij wordt al 7. Veel liefs, ik ben benieuwd naar verhalen en fotoos. Hoe zit je erbij, hoe ziet het er bij jou in de buurt uit??
Groeten van ons allemaal,