maartjeinguatemala.reismee.nl

Dansen in de zee

Hola guapos, tengo demasiado historias, entonces no voy a escribir todas, porque no caberan.. pero aqui son las mas importantes:

Dansen in de zee:

Zaterdagavond opstap geweest met de drie franse meisjes, er was een plek aan het strand, met lekkere muziek en een steiger waar gedanst werd. Ik vond het helemaal geniaal dat je kon dansen met je voeten in de zee, dus dat heb ik ook lekker gedaan, haha de rest snapte niet zo goed wat er zo bijzonder aan was en stond me dan ook een beetje raar aan te kijken.. Toen we naar huis liepen hoorde ik opeens mijn naam, waren Laurie en Sara daar, dat was echt te toevallig!

Zondag heerlijk ontbeten en toen op naar Playa Blanca, een wit strand met palmbomen en hangmatten zoals op de plaatjes, dus daar lekker gezwommen en de reisgids gelezen in de hangmat, meer was er ook gewoon niet te doen.. 's Avonds was er een nederlandse happening bij ons hostel, er waren gewoon 5 Nederlanders en 2 Belgen.. maar wel heel gezellig, en 's avonds was er feest in de straten! Er was een optocht met trommels en uitbundig dansende mensen, echt heel erg leuk om te zien! Maandag dan eindelijk op naar Belize.

Queen gezocht voor farm:

In Belize kwam ik Kane tegen, een maffe local die negen jaar in Engeland rechten heeft gestudeerd en nu in zijn studio 'kunst' maakt van kokosnoten en andere natuurlijke producten. Hij ging me laten zien hoe hij een ring ging maken uit een noot. Hij vertelde dat hij een enorm stuk land heeft met een boerderij erop, en hij wacht nu op zijn queen die met hem op zijn farm wil wonen, zelf eten verbouwen, in de rivier wil zwemmen, rare kruiden rokenen filosofische discussies voeren. Dus ik heb nu een mooie houten ring en een aanbod om zijn farm te komen bekijken, ik houd het lekker bij de ring haha.

Dinsdag begon het echte avontuur,een tour naar de Sapodilla Cayes, een eilandengroep waar je kunt duiken, snorkelen en zwemmen. Ik wist helemaal niet wie er nog meer zouden gaan, maar Ana Silvia ging ook, een superleuke spaanslerares waar ik echt mee kan lachen, en het is tegelijkertijd ook echt super voor mijn spaans. Dus wij voor in de boot, en we gingen echt hard en de zee was bestwel woest, dus we vlogen echt stukjes over de golven. Toen kwamen de eerste eilanden in zicht, echt supermooi, met een superblauwe zee en echt perfect gewoon. Dus daar eerst lekker iets gegeten en toen het water in gesprongen, ik zwom echt twee minuten toen ik me helemaal kapot schrok van een grote zeester vlak onder me, maar de jongetjes die ook mee waren hadden er al 5 ontdekt in die tijd dus ze waren niet zo onder de indruk, toen heb ik toch maar een snorkelset tevoorschijn gehaald en dat was echt geweldig. Er waren zoveel zeesterren, mooie vissen en zeeegels en krabachtigen met hele mooie schelpen. En ik heb een zwart wit gespikkelde pijlstaartrog gezien, ik schrok zo erg dat ik een hele slok zeewater binnenkreeg haha. Toen ik uit het water kwam vertelde Memo (de man van de boot) me dat we een nacht gingen blijven. Haha ik dacht dat het een grapje was want ik had helemaal niks bij me natuurlijk, maar nee hoor. Dus wij weer in de boot, onderweg heeft hij vissen gevangen en caracolles (grote schelpdieren) gezocht voor het avondeten. En er zwom een haai op echt honderd meter vanwaar we voor anker lagen, haha dus ik ben wel het water ingesprongen maar echt dicht bij de boot gebleven.

Op een onbewoond ei-ei-land:

Toen kwamen we aan op het eilandje waar we de nacht gingen doorbrengen, echt een eilandje van niks maar zo mooi, en daar was een soort hotel, en dat was ook alles. Het was echt een onbewoond eiland idee, zonder elektriciteit, telefoon, internet, echt geweldig. Ana en ik waren er natuurlijk al snel overuit dat de ladies in de kamer met badkamergingen slapen. Voor de rest waren er kleine stenen hutjes voor de mannen. Memo had nog wat sla en brood en met devis en caracol was het echt heerlijk avondeten,we zaten met Memo,Ana en ik aan het water te eten en te kletsen en de zon ging onder en hetenige licht kwam van de sterren.Toen we besloten te gaan slapen scheen Ana met haar telefoon en echt alles om ons heen bewoog! Er zaten echt honderden krabbetjes (cangrejos) om ons heen, ze zaten echt overal! Maar ik ben er heel dapper op mijn blote voetjes doorheen gelopen.

's Ochtends werd ik wakker van de opgaande zon en het geluid van de zee, vanuit mijn bed kon ik tussen de palmbomen door de zee zien, echt geweldig, Memo was al banaankoekjes aan het bakken voor ontbijt, hmm. Na het ontbijt nog de zee ingesprongen en toen helaas alweer terug naar Punta Gorda (Belize). Onderweg nog vliegende vissen gezien.

Nu ben ik alweer terug in Livingston voor een nachtje, maar het hostel waar ik zat was echt heel gezellig dus dat is alleen maar hardstikke leuk. Morgen ga ik dan met de boot naar Puerto Barios en vanuit daar met de bus eindelijk op naar Honduras, morgen wil ik in een keer doorreizen naar Tela, een leuke stad in Honduras, dus dat wordt een lange reis.

Liefs Maartje

Reacties

Reacties

Lotte

Wauw, bij je verhaal moet ik denken aan PipiLangkous op het onbewoonde eiland! Er waren toch geen piraten he?
Geniet ervan lieverd, echt gaaf allemaal!
Liefs van Lot

Marieke

Ha, die lieve Maartje,
Ik voelde gewoon dat je wat geschreven had vannacht, dus ik moest even kijken vanochtend. Wat een heerlijk leven, ik zie het helemaal voor me. Zee, strand en palmen, en allemaal leuke mensen die je ontmoet.
In Nederland heeft het gesneeuwd, en het gaat op de radio en TV alleen maar over hele lange files. Maar de winterplaatjes zien er heel mooi uit. Wij zijn ook toe aan vakantie, nog heel even doorzetten.
Geniet van je reis en vee liefs, Marieke

Marte Wiersma

WOW! Nu ben ik echt mega jaloers haha! Het klinkt echt fantastisch!!!!! En wat toevallig dat je Laurie en Sara tegenkwam daar:o Dat is echt te toevallig! Wat doen die daar momenteel? Stuur weer eens een mailtje!!! kussss

Alijt

Nou, ik wil ook een WARM avontuur!
met Eef maak ik ook heel veel mee hoor!
Alleen dan is het KOUD, echt KOUd.
toen ik vandaag naar school fietste(11.00) was het -3
wheeee, maar we krijgen wel sneeuw!!
er lag ergen in Drenthe 1.50 m Sneeuw...
En het is ook bijna KERST!! ik zal wat sneeuw bewaren voor je! ja?

liefs Al

Floris

is het leuk ook op dat andere ijland?
ik hoop het wel voor jau lieve maartje
groetjes floris

colette

hoi lieve maartje,
vandaag hebben we een nieuw konijn gehaald bij Huizepluis. we namen ons eigen mannelijke konijn mee en hij mocht een dame uitkiezen. hij heeft de lelijkste uitgezocht maar ze zal vast lekker ruiken. ze zitten nu in hun verlovingstijd. als het blijft klikken mogen ze voor altijd tegen elkaar aanliggen en dat is ook wel nodig in deze tijd van het jaar. Morgen gaan we schaatsen en de kerstboom staat ook al. In Tela zijn wij ook geweest alleen weten wij er niets meer van. we nemen nog een biertje! We drinken er nu een op jouw gezondheid. Veel liefs enne...pas goed op jezelf.

Hugo

Hola reina de la Rancha,

Kom je nog terug? Of blijf je bij die Koksnotenkoning? Hier is het ook gezellig hoor. Verjaardag van Oma Thea, Oud en Nieuw bij P&M. Wist je al dat Ino, Inge en Lorin twee maanden naar Indonesië, Australië en Nieuw Zeeland gaan? Dit is al de derde keer dat ik dit typ. Steeds als ik bij de ñ in de laatste zin kom doet mijn firefox browser heel raar en verdwijnt mijn tekst, Daarom nu eerst in kladblok en kopieer ik het naar de browser. Je moet wel wat over hebben voor je aangetrouwde familie. Ahora otra cerveza. Salud! Tengo que practicar para tomar con tu papá este fin del año! Que te vaya bien!

Frans

Het gaat lukken, contact met de Smeetsjes op de Posbank n.b.. Hopelijk is alles dan nog mooi wit. We hebben vakantie en Jij ? De Sky-radio is omgetoverd tot Kerstradio en de top 2000 begint binnenkort. Je reisverhaal maakt me wel jaloers: rondtrekken en ervaren wat er overal gebeurt. groetjes Frans.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!