maartjeinguatemala.reismee.nl

Monterrico

Lieve allemaal, de tijd vliegt echt, terwijl jullie rondhuppelen op de carnavalsmuziek ben ik alweer begonnen aan mijn tweede week taalschool, en heb net in het zonnetje braaf mijn huiswerk gemaakt. Na zondag afscheid genomen te hebben van Gisela had ik gelukkig alweer snel een nieuw reismaatje gevonden, Dustin uit canada, die geen spaans spreekt, dus mijn hoofd ploft momenteel van het spaans, engels en nederlands door elkaar. Hardstikke leuk, woensdag nog een keer de vulkaan Pacaya opgeweest, er was een prachtige lavarivier waar we vlakbij konden komen dus dat was de lange klim helemaal waard. Verder is hier in Antigua altijd wel iets te doen in de avonden; gratis films, dansen op salsa muziek (zeg nou eerlijk, dat is iets anders dan salsadansen toch?) of gewoon een ijsje eten in het park. Zaterdag zijn we naar het strand van Monterrico geweest. Met maar liefst drie verschillende chickenbussen en een bootje waarvan de motor steeds uitviel dus dat was me wel een trip. We kwamen aan toen de zonsondergang net begon, superdupermooi en ik ben meteen de zee ingesprongen. Het hostel lag aan het strand. 's Avonds waren er zo ontzettend veel sterren, een groot feest met vuurwerk op het strand, een vuurdanser en muziek tot in de vroege uurtjes. 's Ochtends toch vroeg opgestaan om een stuk over het strand te lopen voordat het zwarte vulkanische zand te heet was om zonder schoenen overheen te lopen. De golven daar zijn ontzettend woest, het is bijna onmogelijk om er te zwemmen maar het is wel echt hardstikke mooi. Dustin is vanmorgen vroeg vertrokken, maar er zijn twee leuke amerikaanse meisjes op de dorm nu. Nog een paar daagjes en dan kan ik mijn tas ook weer inpakken!

Liefs Maartje

Reacties

Reacties

Lot

Klinkt echt super allemaal!! Ben was amazed door de golf op de foto haha. Geniet ervan lieve Maartje:)

gisela

klinkt goehooeed. ik zit nu op utila, ga morgen duiken, yeaaah. is leuk hier! ik heb een franse ontmoet met wie ik spaans praat, cool toch.
xxxxxxxx

Marieke

Lieve Maartje,
Wat een mooie foto's! En een leuk verhaal. Wij kunnen ons die warmte niet meer voorstellen. Bij ons is het nog steeds wit. Maar de lente komt eraan. Vandaag scheen de zon en begon de sneeuw te smelten.
De carnaval is bijna afgelopen. Heb je het erg gemist of kon je je er een beetje over heen zetten? Met zo'n mooi strand lijkt het me niet zo moeilijk.
Mathijs heeft de smaak van het carnaval vieren te pakken. Morgen kunnen we hem wel opdweilen, denk ik. We hebben zijn verjaardag goed gevierd. Onze hele lieve familie gezien en dat was gezellig.
Morgen vieren we de verjaardag van Pepijn. Die wordt ook al weer 4!
Lieve Maartje, heel veel groeten van ons allemaal,
Marieke

Colette

Hoi Maartje,

Wat ben je goed bezig! Tjonge, mooi strand! We zijn afgelopen zondag op de Papenweg geweest en ik miste je wel hoor! Mathijs en Lenne ken je niet meer terug, die zijn zo leuk geworden. Hugo en Hilde zijn nu samen gitaar aan het spelen, het klinkt zelfs goed. Dat ga je terug in Nederland vast ook weer doen. Wat kun jij goed alleen reizen! Dat heb ik nooit zo gedaan. Ja, wel van A naar B, maar niet dagen lang zelf bedenken waar ik heen wilde. Ik heb ook de site van Gisela even bekeken en zij schreef over het nemen van beslissingen in je eentje. Hopelijk zit jij niet zo te piekeren. Maar als je die koffers hebt ingepakt ga je dan al die tijd nog rondreizen? Vlieg je uiteindelijk weer terug vanuit Guatemala?
Hugo heeft gisteravond nog geschaatst maar dat was echt de laatste keer, denk ik. Ik durf het niet hardop te zeggen, maar..eh sssstt.. ik vind de sneeuw en kou nog steeds leuk.
Lieve Maartje, heel veel groeten van Hugo en Hilde. misschien ook van Louis en Jan, maar die zijn druk aan het ds-en. Sterkte met de eenzame uurtjes en veel liefs, Colette

Chantalle

Maartjeee!!!
Eindelijk, ik ben klaar met lezen en foto's kijken.. het duurde ff en heb t meer in een keer allemaal gelezen dan dat ik je gevolgd heb:p maar dat geeft vast niet, ik vond en vind het echt superrr!! en ben echt jaloers op je!
Echt mooie foto's net zo'n vakantiefolder, waaauww.
Oke ik klink echt te enthousiast maar dat ben ik ook. hihi,
je verhalen klinken ook echt geweldig, al die ervaringen en nieuwe dingen.. het is echt net of ik erbij ben geweest zo leuk geschreven:D
Ik hoop dat je nog heeeeel veel gaat meemaken en plezier zal hebben daar far far away, in the other world.
Ik ga het nu zeker bijhouden maar was een beetje laat met herinneren dat je een blog had, *schaam schaam*

Kusjes&Knuffels
van bevroren Chantallie uit Maastricht

colette

Hé Maartje,

We zijn allemaal ziek geweest. Onze woning was afgezet met zo'n rood-wit lint en een groot bord 'buikgriep'. Tussen de waslijnen vol drogend beddengoed en de teiltjes leefden wij in afwachting op betere tijden. En ja; voorzichtig begeven wij ons weer naar buiten en zuigen we de frisse lucht met volle teugen op. Oké, het is hier geen Guatemala of Nieuw-Zeeland. Het leven is hier saaiiii!. De kinderen hebben vakantie en om uit te zieken zijn we aan het kaarten, knutselen en nitendo-ds-en. Het is goed zo, maar ik ben blij met een nicht die avonturen beleeft. Ik verheug me op je volgend bericht en ik wens je heel veel goeds toe. Sterkte met alles en veel liefs, Colette

brigitte (fluitiste van j.k.koor)

heb net je site voor het eerst bekeken. wat een geweldige tijd maak je mee! en dat allemaal in je eentje! mooie foto's om te laten zien waar je zit en ons een beetje jaloers maken.geniet er met volle teugen van en kom terug met mooie herinneringen, verhalen en foto's.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!