maartjeinguatemala.reismee.nl

Flores

Buenas noches, ik zit nu in een hostel in Flores, en hoewel het hier onderhand bijna 9 uuravonds is loopt iedereen hier nog steeds te zweten, het is echt hardstikke warm..

Mijn laatste dagje in Antigua afgesloten met een prachtige paardrijtocht, echt hardstikke mooi, eerst door het dorp en daarna tussen de akkers door aan de voet van de vulkaan. En daarna nog een leuke avond uit. Zaterdag was bussen, bussen, bussen. Het duurde 12 uur voor ik op mijn bestemming was, finca Ixobel. Een prachtige finca bij Poptun. Er was een meertje om in te zwemmen, een leuke bar met een groot kampvuur ´s avonds waar ik mijn verborgen talent ontdekt hebt; darten... haha per ongeluk drie keer in de middelste circel gegooit, niet slecht he voor de eerste keer? (maar ik durfde toch geen tweede uitdaging aan, beginnersgeluk heb je immers maar een keer) en ook daar heb ik paardgereden tussen de heuvels, bossen en dorpjes. Vanmorgen heb ik met twee andere mensen de ´piramide´ beklommen, een hele steile heuvel vanwaar je een mooi uitzicht hebt. Nou Marte en Marthe, toen wij onszelf al zo stoer vonden toen we ooit bij caesterd met een complete picknickset de berg zijn opgeklommen, dit was een echte klim! Hoewel het uitzicht een beetje tegenviel was het wel een kick om weer levend beneden te komen. Daarna ben ik vertrokken naar Flores, een prachtig stadje op een eiland in het meer Peten Itza. Het meer is echt supermooi en zodra ik mijn spullen gedropt had in het hostel zijn we met een hele groep snel gaan zwemmen. De zonsondergang was echt prachtig en het hostel waar ik nu ben is ook heel leuk, dus ik ben bang dat ik hier nog wel even blijf hangen..

Begint het bij julie al te dooien? De tijd gaat echt zo snel, als ik bedenk dat ik al bijna 5 maanden weg ben.. maar gister was ik met mensen die de tijd hebben om te reizen tot ´ergens´ volgend jaar, dus dan ben ik alweer bijna thuis toch?

Liefs

Reacties

Reacties

gis

hueeeeeee!!
klinkt goed joh, ik ga dan miss ook maar dnaar die finca
bven nu in leon, nicaragua. volgens mij is dit land weerr heel anders, en ik denk leuker dan honduras. we´ll see. ben met twee israeñliers, zal ik maar hebreeuws gaan leren;)leuke uitdaging.
take care and veeeeel plezier!
xxxxxxxxx

tante Nelleke

Je beleeft fantastische dingen. Ben je nu echt vakantie aan het houden? Kom je in mei weer terug? Dat schiet al lekker op. Jammer of verlang je toch nog wel naar NL en je familie? Hier in Noorwegen is het nog volop winter. Het is hier tussen de -10 en -20 gr. Er ligt heel veel sneeuw en er is de komende dagen nog veel meer beloofd. Ik houd van een echte winter, maar soms wordt het voor mij toch wel erg moeilijk om buiten te komen. Ik moet niet aan de hitte denken, die jij daar meemaakt, maar ik zou er zo naar toe willen, alleen al door jou verhalen. Is het het hele jaar door zo warm daar of kennen ze ook jaargetijden?
Geniet van de tijd, die je daar nog bent. Veel liefs, tante Nelleke

Hugo

Hoi Maartje,

Confronterend zijn jouw verhalen. Ik doel hier op het zeefvormige orgaan in mijn hoofd waar herinneringen zijn opgeslagen. Finca Ixobel kan ik niet opgraven, wel de bus ernaartoe waar onze rugzakken uit vielen. Je blog en je foto´s zullen je vast helpen je ervaringen beter vast te leggen. Advies van oom Hugo: niet te veel drinken! Hier in NL lijkt de winter geëindigd. Vogeltjes fluiten (minder indrukwekkend dan bij jou). Colette werkt in het verpleeghuis, ik heb vrij. Yes! Colette eruit om 6.15 terwijl ik mij nog eens omdraaide. Je nichtje en neefjes zijn permanent verdiept in hun nintendo´s.
Heb je nog wat meegekregen van ons olympisch drama? Sven Kramer die in de binnenbaan bleef terwijl goud in het verschiet lag? Loop je al rond met een andere nationaliteit voorgewend?

Geluk op je weg, hasta la pasta

colette

Jeetje, Hugo is Finca Ixobel vergeten? Ik niet hoor. Ik weet precies de tuin, de bar en het kampvuur. En de plek waar ik mijn kleren waste en waar ik volmaakt gelukkig was. Ik heb daar een paar keer geschaakt, maar ik maakte niet zoveel indruk op de omstanders als jij met het darten. Gossie, Maartje, jij was toen 5 jaar! Nooit had ik kunnen bedenken dat jij daar ook langs zou komen. Ik had eigenlijk ergens in een boom of steen 'mijn groeten voor Maartje' moeten kerven. En jij kunt paardrijden; dat lijkt me echt mooi in dat gebied. Zorgen ze wel goed voor de paarden? Veel liefs, Colette

Marte Wiersma

Hee chicka!
Haha even een huishoudelijke mededeling, het is hartstikke met een 't' hihi! Sorry ik kon het niet laten;)
Voor de rest lijpe shit daar! Gelukkig lag ik niet heel erg achter (je verhaaltjes) na een week zonder internet. Mail eens iets uitgebreider en tot wanneer kan ik je bellen? xxx

Marieke

Ha die lieve Maartje,
Vandaag is het de 28e, nog drie maanden en dan kunnen we je weer in de armen sluiten, we beginnen de dagen nu echt af te tellen.
Was ik gisteren bang dat jij door een tsunamigolf vanuit Chili getroffen zou worden (maar je zit hoog en droog in het regenwoud, denk ik en niet aan de kust), vandaag hadden wij met "natuurgeweld" te maken. Storm en windstoten, extreem weer (zei het KNMI) in Brabant en Limburg. De wind was inderdaad spectaculair, ik hou er eerlijk gezegd wel van. Even een rondje uitgewaaid, en geen takken op mijn hoofd gekregen, een beetje spannend was het wel, want er lagen toch tamelijk dikke takken op straat.
Over drie dagen zijn er gemeenteraadsverkiezingen en jouw stemkaart zal hier dan ongebruikt blijven liggen, maar begin juni kan je gelukkig wel van dat recht gebruik maken, dankzij de val van het kabinet.
Heb je nog wat van de Olympische spelen gezien, onze nationale hoogte- en dieptepunten. Ze zijn al weer zo goed als achter de rug.
En zo vliegt de tijd, veel te snel naar mijn gevoel, maar het goede is dat we jou niet meer zo heel lang hoeven te missen.
Veel liefs, en een dikke zoen,
Marieke

Opa en oma

Hallo lieverd,

We willen je eigenlijk alleen maar even gedag zeggen.
Er is niet eerder van gekomen want we hebben de hele afgelopen week Floris en Tom te logeren gehad.
Leuk , gezellig en druk.
We hebben de indruk, dat je nu echt vacantie aan het vieren bent!
En nog drie maanden voor de boeg, bofferd!
Morgen ochtend vroeg komen Inge, Ino en Lorin thuis van hun wereldreis en jij over 3 maanden.
Daar kijken we naar uit maar geniet jij nog maar lekker van al 't goede op je pad.
Wij genieten van je verhalen en blijven je volgen.

Een dikke kus van ons beiden,
Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!