maartjeinguatemala.reismee.nl

Tikal, apen en tarantulas

Lieve allemaal,

Nog steeds ben ik in Guatemala, op een prachtig stukje aarde vlakbij Flores, om een weekje te helpen in een opvangcentrum voor wilde dieren. Want hoevaak krijg je nu de kans om te werken met apen, papegaaien, babykrokodillen en zelfs katachtigen..

De eerste dag werd ik opgehaald met een boot volgeladen met groenten, fruit en stukken kip voor de dieren en de andere vrijwilligers die er zijn. Er zijn ongeveer 20 mensen nu dus dat is echt heel gezellig. Na een korte rondleiding over het terrein mocht ik helpen met de brulaapjes. Het werk bestaat vooral uit schoonmaken en het eten klaarmaken maar de aapjes moesten ook de fles, echt superlief! Een van de vrijwilligers was jarig en `s avonds hadden we een groot kampvuur gemaakt met de amerikaanse manier van marshmallows, en dan je afvragen waarom die amerikanen dik zijn... hier komtie..

1. neem een marshmallow, een groot stuk chocola en twee koekjes

2. rooster de marshmallow, pak een koekje, stuk chocola erop, marshmallow, nog een stuk chocola en sluit af met een koekje

3. Stop het in een keer in je mond en geniet

4. Herhaal dit tot alles op is..

Behalve de 1000 dieren die bij het opvangcentrum zijn leeft er ook nog vanalles in het stuk bos waar we zitten. Een hele groep brulapen zat hoog in de bomen en.. tarantulas. ´s Avonds komen ze uit hun holletjes uit de grond en ik was nog net zo dapper om een foto te nemen voordat ik gillend wegrende haha.

Natuurlijk ben ik ook nog naar Tikal geweest, de grootste mayavindplaats. Het ligt midden in de jungle en vanaf sommige piramides heb je een prachtig uitzicht over het oerwoud en zie je boven de boomtoppen de toppen van de andere ruines, behoorlijk indrukwekkend. Maar ik zal proberen snel wat foto´s op te loaden. Ik ga nu stoppen, liefs!

Reacties

Reacties

Marte Wiersma

Hee lieve!
Hahaha, sorry ik moet even denken aan wat je net op msn zei ''tussen de 90 dwergpapegaaien"! Nee, maar dit opvangcentrum klinkt echt heel leuk! Een soort wwoofen hè, en ook leuk met die andere vrijwilligers! Man, die marshmellows, het water liep me in de mond! Haha, een van de redenen waarom ik liever niet naar exotosche landen ga zijn die insecten! Jeeee, een tarantula...volgens mij ben jij echt niet meer bang voor spinnen als je weer terug bent in Nederland! Nou, ik spreek je donderdag xx

Remco

Hey Maartje, leuk marshmallow recept,ga ik zeker eens uitproberen.(misschien een goede tip voor Jamie Oliver).
Tarantulas kun je volgens mij ook roosteren.
Groetjes

Colette

Ok, wij als dierenfreaks zijn nu echt jaloers! Meehelpen bij een dierenopvang in een prachtig deel van Guatemala.
Wat een geluk hebben wij met een nicht die keer op keer mooie dingen beleeft. Helemaal goed.
Veel liefs, Colette

Lotte

Klinkt echt geweldig allemaal, jeetje wat maak jij veel mee! Ik zie heel erg uit naar de foto's.
Liefs en kusjes,
Lot

Peter

Hoi Maartje,
elke keer is het weer een genot jouw zonnige, spannende en soms 'gevaarlijke' verhalen te lezen. Wat ben jij toch een bofkont! Zo'n rijke ervaring neemt niemand je meer af.
Hier in W'rade gaat alles naar wens. Henriette heeft de CITO goed gemaakt en Elianne praat regelmatig over ook 'studeren' in het buitenland. Een ondernemende familie, die Smeetsen!
Groetjes

denise, muriel, jouk en gerdy

Hoi Maartje, Bedankt voor je lieve kaartje. Volgens on sis het kaartje lang onderweg geweest. De dames vonden het geld 'raar' maar wel leuk. Muriel vindt haar nieuwe school erg leuk en fietst gelijk ook een stuk beter. En het skaten gaat heel goed. Dat moeten we een keer samen doen als je terug bent. Denise gaat ook goed en heeft haar eerste diploma voor de klarinet gehaald. Met ons gaat alles prima en vinden het leuk om te horen/lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet nog van de laatste weken en tot gauw. Liefs van ons 4

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!