maartjeinguatemala.reismee.nl

Mexico! Cascadas y Corona

Lieve allemaal,

Mijn eerste berichtje vanuit Mexico! Uit Palenque om precies te zijn. Donderdagavond uit eten geweest met de groep andere vrijwilligers in Flores om afscheid te nemen, want vrijdagochtend vroeg vertrok mijn bus naar de grens, die je met een bootje over moet steken, heel leuk want dan heb je echt het idee dat je een ander land binnengaat. Mijn eerste indruk van Mexico is echt super, ik verbleef in El Panchan, een kleine hippienederzetting dicht bij de oude mayaruines, midden in het oerwoud. Allemaal bamboe huisjes, waterstroompjes met bruggetjes, hippies op blote voeten en muziek overal. Vanuit mijn bed kon je de brulapen horen enhetmangoseizoen is volop begonnen, wat betekent dat ik meteen een voorraad heb ingeslagen.

In de bus een aardige canadees ontmoet waarmee ik de dag erna naar de ruines ben geweest, nu ik de ruines in Honduras, Guatemala en Mexico heb gezien is het voor mij wel weer genoeg geweest,dus toen iemand enthousiast begon over alle andere mayaopgravingen hier in de buurt ben ik maar snel van onderwerp veranderd haha. Daarnaop naar 2 prachtige watervallen, Misol-Ha en Agua Azul, echtsupermooi.Samen met een turkse en een duitseman zijn we een hype gestart met foto´s maken onder de waterval, waarvoor je eerst ondereen hekje doormoest kruipen, hahaop heteind stond er een hele rij mensen te wachten om ook zo´n foto te nemen. Heerlijk gezwommen in de bekken van de Agua Azul, en omdat het water ijskoud was zagen we op het eind net zo blauw als het water, wat inderdaad prachtig blauw was.

In El Panchan is elke avond live muziek, dus ´s avonds een corona gedronken (ja die mexicanen zijn net zo trots op hun corona als de guatemalteken op hun gallo) en heerlijk geluisterd naar de muziek. Vanavond neem ik een bus op naar Tulum, aan de kust. Iemand heeft me een hostel aangeraden met bed, bike and breakfast, dus dan kan ik kijken of ik nog kan fietsen na al die tijd. Maar dat komt vast helemaal goed!

Tongue out

Ik zal een beetje warmte en zonnenstralen jullie kant opsturen! Liefs

Reacties

Reacties

gis

ha ik heb vandaag ook gefiest! was super! doe mij dat adres maar als ht leuk is:)
klinkt goed, mexico.
hier heben ze victoria (want ja ze hebben de revolutie gewonnen) en toña. toña is lekkerder:)

xxxxxxxxx

Peter

Hey Maartje,

leuk om te lezen dat je nu in Mexico bent. Ook wij (Elianne en Jette ook) hebben de Maya-stad Palenque gezien en we zijn ook bij de indrukwekkende watervallen geweest! leuk! Nog een tip voor Tulum: regel een cabana direct aan het strand! Is makkelijk te lopen vanaf de Tulum-uitgang naar links. Veel keus. Enjoy your stay in Mexico.

Sandra

jaja hier dan eindelijk mijn beloofde reactie. Ik moet me schamen....

Ik had woensdag, donderdag en vrijdag vrij, dus heb eindelijk een beetje tijd gehad om bij te komen. het studentenleven is n druk leventje :P. Ben nu lekker in maastricht en ga vanavond met Sharyn naar DIS :). En dit weekend natuurlijk mijn verjaardag vieren hihi.
Lukte het fietsen :P? Aan de foto's te zien ben je heelhuids gebleven. Vind de foto's trouwens echt super mooi!

Nog heel veel plezier!
En tot snel
xxxx

Marte Wiersma

Allereerst wil ik even zeggen dat ik heel trots op je ben! Maar ook kan ik me zo slecht voorstellen dat jij nu nog steeds heerlijk aan het reizen bent...en nog wel in Mexico..fantastisch:) Leuk dat je ook wat beeldmateriaal hebt geplaatst, dat kan ik me er meteen een voorstelling van maken en heel erg jaloers worden hehe. Hier in Nederland gaat alles zo z'n gangetje, het weer begint iets aangenamer te worden. M'n studie intermezzo is alweer bijna afgelopen...erg jammer:( Ik ben momenteel m'n kleine reisje naar Zweden en Noorwegen aan het uitzetten...ik schiet er een beetje van in de stress aangezien ik zoveel wil zien in zo'n korte tijd! Maarja, I'll figure it out. Keep us updated wijfie, en stuur eens een iets uitegebreidere mail;) Kusjes

Oma thea

Hoi Maartje,
Zomaar even een klein berichtje.
Vanmorgen in de j.k.,waar je moeder weer erg mooi speelde, vroeg iemand naar jouw weblog.
Ze had gehoord, dat jij zo leuk schreef.
Nu ik dus toch achter de computer zit, zeg ik je even gedag.Het gaat ons goed; we verlangen naar de zon, maar die komt eraan.
Een heel lieve groet van ons beiden, een dikke kus en maak er maar weer een mooie week van!

Oma Thea

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!