maartjeinguatemala.reismee.nl

Mérida, la ciudad blanca

Een berichtje vanuit Merida, de witte stad van Mexico. Ik voel me hier net een prinsesje, een prachtig coloniaal hostel, het is net een museum vanbinnen.Als ik naar buiten loop ben ik op dezócalo, het centrale plein wat gisteren, zondag, afgezet was voor auto´s en waar markt is met allemaal eetkraampjes met alle typische mexicaanse gerechten, maar vooral taco`s kun je overal kopen. Ik heb net even een klein rondje gelopen en allemaal mexicaanse gezinnen zitten heerlijk te eten bij alle kraampjes en eetstalletjes. ´s Avonds was er een live band en werd er gedansd! Ik denk dat er wel 100 mexicaanse stelletjes over het plein zwierden!

Ik ben in Tulum en Playa geweest met een leuk engels meisje, Louisa, het was echt heerlijk voor een paar dagen maar ik voelde me echt niet in Mexico, eerder in Amerika, ik ben zelfs in de walmart geweest waar ik denk ik wel 40 minuten met open mond heb rondgelopen kijkend naar alle roodverbrande amerikanen die daar hun boodschappen kwamen doen. En wilde ik gewoon een yoghurtje kopen, zijn er twee rijen helemaal vol met alle soorten en maten yoghurtjes, nou ik werd echt helemaal gek! Met Louisa ben ik ook naar een prachtig strand geweest waar je kunt snorkelen met zeeschildpadden, echt geweldig, Lenne dat zou echt iets voor jou zijn! Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten dus we zwommen de zee in, zijn daar schildpadden van ik denk wel 1,5 meter groot, je kon er heel dichtbij komen want ze waren absoluut niet bang voor je, heel rustig gingen ze hun gangetje, soms kwamen ze even naar de oppervlakte om wat lucht te happen en dan kon je het hoofdje boven de golven uit zien komen, en dan doken ze weer onder en kon je er letterlijk boven gaan zwemmen. Heel erg leuk! En hoewel Playa del Carmen echt verschrikkelijk toeristisch is, de costa brava van spanje in het groot, waren de stranden dan ook prachtig! Ik ben zoveel in de zee geweest dat ik als ik mijn ogen dichtdoe de zee nog steeds kan voelen.

Nu ben ik al een paar dagen in Mérida, en eindelijk voel ik me echt in Mexico. De markt is grote chaos, het verkeer staat vast, veel straatverkopers en helaas ook bedelaars en eindelijk hoor ik weer een hoop spaans om me heen, wat in Playa Carmen toch ver te zoeken was. Gisteren mijn culturele portie gehad, er is een tentoonstelling van Dalí die erg leuk was en een museum voor Arte Moderno. Vanmorgen een rondleiding door de stad gehad, langs alle belangrijke koloniale gebouwen, en dat zijn er heel wat, geloof me maar. Foto`s uploaden wil niet lukken, houden jullie tegoed!

Reacties

Reacties

Marte Wiersma

Hee lieve! Sounds good!! Bedankt voor de lange update via de meel:) I'd really like to see some pictures, but you owe me;) Xx
btw: is er een mogelijkheid dat ik je nog kan bellen?

Marte Wiersma

Hee ik zie nu dat je VET dichtbij Miami zit...ga daar effe naar toe voor ''Spring Break" hahaha dan kun je nog eens lachen:p

Maartje

No thank you, I prefer to avoid the americans actually, waar blijft jou update over je reis? My phone is pretty dead here, no battery and no signal, so you have to wait till I´m back in Guatemala. I´ll let you know!
xx ps: zodra ik terug ben zal ik je zoveel foto´s laten zien dat je wenst dat je er nooit om gevraagd had haha

Sandra

Jeetje wat lijken me die schildpadden eng :P hebben ze je niet gebeten haha?

Maartje

Ha liefie nogmaal gefeliciteeeeeeeeerd! Ik moet toegeven dat het best spannend was ja, maar schilpadden bijten niet, tenzij ze denken dat je een garnaal bent, maar gelukkig leken die roodverbrande amerikanen meer op een garnaal dan ik met mijn gele bikini, dus ik was helemaal veilig, haha oke nevermind..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!